k2web.content.number
10001
k2web.write.date
2019.12.21
k2web.modify.day
2024.01.23
k2web.writer
관리자
k2web.inquery.count
1348

나양온

나양온 k2web.attach.image


기본정보


이름 : 나 양 온
연구실번호 : 교수부 347호
연구실 전화번호 : 043) 920-6362


경력

▶ 학력

- 서울대학교 외국어교육(영어전공)

▶ 직위
- 1999. 8.?? 공군사관학교 교관임용
- 2000. 9.?? 공군사관학교 전임강사
- 2005. 5.?? 공군사관학교 조교수
- 2014. 11. 공군사관학교 부교수

담당과목

대학영어 I, 대학영어 II, 영어회화, 항공군사영어, 국제지역학개론, 국제지역연구방법론

연구분야

영어통사론, L2 Syntax, L2 learning

학술활동

▶ 논문

- Applying Constructionist Approaches toTeaching English Argument Structure Constructions to EFL Learners, Tesol Quarterly, 제55권 2호, 2021. 6.?


- Effects of Construction-Grammar-based Instruction on the Sentence Production Ability of Korean College Learners of English, Unpublished Doctoral Dissertation, Seoul National University, 2014

▶ 학술지
- 핵어문법에 입각한 영어자유관계절의 분석, 공사논문집 제54집, 2003. 12
- 핵어문법 내의 논항구조에 기반한 결속이론 분석, 공사논문집 제55집, 2004. 12
- 최소주의 접근에 입각한 수문구문연구, 공사논문집 제58집 제3권, 2007. 9.
- 대학영어교육에서의 문법의 위치, 공사논문집 제59집 제1권, 2008. 3.
- 허사 there-구문의 통사구조와 허가에 관한 연구, 공사논문집 제59집 제2권, 2008. 8.
- The Interpretation of English Sentences with Quantifier and Wh-phrase by College-Level Korean EFL Learners, 외국어교육연구, 제15권, 2012. 12
- Construction-Grammar-based Approach for Enhancing Korean College EFL Learners’ Sentence Production Ability, 언어학연구, 제32호, 2014. 7.

- A Study on the Validity of TOEIC and its Contribution to the Learning of English from Cadets' Perception, 공사논문집 제66집 제1, 2015. 5.

- 대학 영어수업에서 스마트폰 앱의 활용과 인식조사, 인문학연구, 통권 101, 2015. 12.

- Effects of Verb Semantics and Proficiency in Second Language Use of Constructional Knowledge, The Modern Language Journal, 100권 제3, 2016. 9.

- Young EFL students' reliance on path-breaking verbs in the use of English argument structure constructions, Journal of Cognitive Science, 18권 제3, 2017. 10.

- The different contexts of be going to and will: Through the lens of directionality, English Language & Literature, 23권 제4, 2017. 12.

- To-infinitive use by Korean EFL learners: A corpus-based analysis, 공사논문집 제68, 2017. 12.

- Construction-based approach to teaching the English resultative construction to Korean EFL learners, System, 72, 2018. 2.?

- Constructional Processing in a Second Language : The Role of Constructional Knowledge in Verb-Construction Integration, Language Learning, 제69권 4호, 2019. 12.


▶ 저서
- English for Airman(공저), 공군사관학교, 2013

직위 또는 학위
인문학처장 / 교수
최종학력
서울대학교 박사
전화번호
043)290-6362
연구분야
영어통사론, L2 Syntax, L2 learning
연구실
단재관 347호
순서
04
k2web.attach.file
error.this.exist